automn

درب اتوماتيك پارتيشن شيشه اي

automnRight
social
about درباره وبلاگ

#

درب اتوماتيك پارتيشن شيشه اي

قدرت کشور یونان در گذشته-بخش دوم

دوشنبه ششم 12 1397 6:57

اوضاع سیاسی، اجتماعی، اقتصادی:

وضعیت جغرافیایی و وجود دریا و کوه تغییراتی را بر روی اوضاع سیاسی، اجتماعی و اقتصادی یونان گذاشته است و باعث شده که در بخشهای مختلف یونان دولت شهرهای کوچک مستقلی شکل گیرد .

از یک سو دریا و از سوی دیگر کوهستانهای صعب العبور مانع از آن بودند که این دولت شهرها مورد تهاجم قرار گیرند، امتیاز دیگر این قوم رهابودن از بند موهومات و استبداد حاکمان می‎باشد.

یونانیان از نخستین عصری که تاریخ از آنها نام برده است تفاوت شخصیت نمایانی با سایر ملل داشته‎اند، اینان مردم آزادمنش دوستدار تنوع و تشنة تعالی و پیشرفت بوده‎اند و هرگز دربند و زنجیر سنتهای ظالمانه به حبس ابدی تن در نداده‎اند، حتی مذهب هم نتوانست به آزادی خوای این ملت تخطی کند.

به همین دلیل میتوان گفت که حکومت یونانی همیشه حکومت خودگردان بود. تراژدی تاریخ یونان ناشی از این بود که دولتشهرهای یونان نمی‎توانستند قلمروهای سیاسی جداجدا را مطیع چنان فدراسیون ثابت دلخواهی کنند که بتواند کل جهان یونان را دربرگیرد و پایانی باشد بر جنگ و ستیزهایی مزمن که نیروی دولتشهرهای جداگانه را تحلیل می‎برد و سرانجام نیز اسباب ذلت و انقیادشان را فراهم کرد. ازمان اسکندر کبیر هیچ نشانی از فکر خدا شاه، مطابق الگوی مصر با بین النهرین، در تاریخ یونان نبود. در حالی که اهالی مصر و بین‎النهرین تاریخشان را برحسب دوره‎های پادشاهی یا خاندانهای سلطنتی گزارش می‎کردند، بسی درخور توجه است که یونانیان، زمان را برحسب المپیاد‎ها محاسبه می‎کردند؛ یعنی فاصلة چهارسالة میان بازیهای المپیک که به صورت جشنواره‎ای قهرمانی در سراسر تاریخ قدیم یونان برگزار می‎شد. کم و بیش هیچ واژه‎ای بهتر از آتلتیکس (Athletics) واژة یونانی به معنای ورزشهای قهرمانی) نمی‎توانسته نمادی از ارزشی باشد که فرهنگ یونانی برای فرد قائل بوده است، زیرا بازیهای المپیک بازیهای گروهی به معنایی که ما از آن می‎فهمیم، و پیش از آنچه امروز هستند، نبودند بلکه آزمونهای فردی قدرت و مهارت بدنی بودند. این گونه مسابقه‎ها هیچ معادلی در دنیای قدیم نداشت.


(0) نظر
X